poniedziałek, 18 października 2010

Na demo zarabiam a w realu tracę

Na forach internetowych można wyczytać o dylematach młodych rekinów finansowych którzy na rachunku demo zarabiają "miliony złotych" a jak przechodzą na rachunek realny to tracą pieniądze. Oskarżają o to przede wszystkim brokera o nieczyste zagrywki, starzy wyjadacze mówią że ich stan na rachunku głównie zależy od emocji i powinni nad nimi popracować.

Ciekawy jestem jaki był by wynik eksperymentu w którym delikwent miał by dwa rachunki (realny i demo). Gra wyglądała by tak: gracz odpala komputer, odpala platformę demo i szuka okazji inwestycyjnej wg. swojej strategii. Jeżeli trader otworzył by pozycję na rachunku demo w tym momencie powinien odpalić platformę rzeczywistą i powinien wykonać identyczne zlecenie jak na platformie demo. Ciekawy jestem końcowego efektu. Teoretycznie nie powinno być tu emocji bo przecież gramy na rachunku demonstracyjnym. Mógłby tu wystąpić problem w przypadku skalpelowców, a nawet ta metoda była by nieskuteczna dlatego piszę ten tekst z myślą o długoterminowcach. Zresztą moją opinię o skalpelowcach znacie - nie da się w ten sposób zarabiać dużych pieniędzy.

Każdy dobry sposób nie jest zły należy tylko uważać aby nie komplikować sobie prostych spraw, wyobraźnia ludzka ma tu spore pole do popisu.

2 komentarze:

  1. Myślę, że świadomość tego, że otwierając pozycję na demo zaraz otworzysz w realu, będzie działała tak, jakbyś grał w realu. Niestety ciężko jest porównać swoje zachowania w dokładnie tej samej sytuacji. Ja porównywałem u siebie zachowania w podobnych sytuacjach. Najgorsze jest to, że nawet jak dojdziesz do pewnych wniosków dotyczących swoich błędów (na dodatek wniosków często powszechnie już znanych;), to i tak ciężko się przestawić.

    OdpowiedzUsuń
  2. No to już jest 1:0 przeciw mojej luźnej teorii. A próbowałeś może zapisać sobie na kartce papieru długopisem np "będę kończył grę na dwa dni jak stracę 2% kapitału" - zapisywanie celów działa. Ponadto czytałem kiedyś że jak ktoś ma jakiś nawyk (jakikolwiek) to oduczenie się go zajmuje ok 3 miesiące. Było to jakieś badanie naukowe.

    OdpowiedzUsuń