niedziela, 17 października 2010

Jak to robią fundusze inwestycyjne

Jak najlepiej nauczyć się dobrze inwestować? Najprostszy sposób to znaleźć kogoś kto już to zrobił i robić to samo. Ja osobiście swego czasu czytałem na temat funduszy inwestycyjnych, szukałem informacji jak oni zarządzają pieniędzmi. W końcu fundusze inwestycyjne obracają gigantycznymi pieniędzmi i muszą to sprawnie robić. Z informacji zawartych na stronach www i z wywiadów można dowiedzieć się ciekawych rzeczy. Np trafiłem na artykuł w którym było opisane co robi fundusz jak straci dużą kwotę na inwestycjach, wypowiadał się bodajże jakiś prezes funduszu, mówił on że wycofują środki z inwestycji stratnych i nie otwierają kolejnych pozycji przez jakiś okres czasu.



Moim zdaniem chodzi tu o dwa aspekty: 1. ochłonięcie z emocji po dużej stracie 2. obserwowanie co dalej zrobi kurs akcji. Drugi punkt jest bardziej złożonym procesem dla początkujących inwestorów, dla zaawansowanych jest to informacja dosyć oczywista. Każdy trend kiedyś się skończy innymi słowy waluta czy akcja która kiedyś przynosiła zysk będzie miała etap w którym przyniesie stratę. Sztuką jest odpowiednie wycofanie się ze stratnej inwestycji. Jeżeli mamy doczynienia z głęboką korektą będziemy mogli odkupić dany walor po trochę wyższej cenie, jeżeli natomiast mamy zmianę trendu możemy zajmować odwrotną pozycję. Wszystko sprowadza się do tego że nie walczymy z ceną podczas konsolidacji tylko kupujemy jak są trendy na rynku.

W niektórych kwestiach trzeba samemu wyciągać wnioski, np patrząc na strukturę  portfela danego funduszu widzimy że nie mają oni tam jednej pozycji np złoto, tylko znajdziemy w nim ponad kilka pozycji oznacza to dywersyfikację. Warto poczytać jak reagują fundusze inwestycyjne przynoszące rozsądny zysk i stosować ich rozwiązania w swoim handlowaniu.

2 komentarze:

  1. Oj tak! Ochłonięcie po złej decyzji przydaje się. Taki profesjonalny trader ma zazwyczaj system, który go odcina w danym dniu od dalszych transakcji. Ja niestety tego nie mam, więc powtarzam sobie: nie gram dziś już! nie gram! nie gram! Godzinę później otwieram jakąś pozycję i ponownie tracę ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też kiedyś nie miałem takiego systemu odcinającego (ale przedewszystkim wiedzy) i przez to wyczyściłem moje drugie mikro konto realne. A wystarczyło odczekać z tydzień następnie popatrzeć na wykres i łatwo było można dostrzec że mamy doczynienia ze zmianą trendu. Ta lekcja kosztowała mnie 200zł. Kiedyś może wstawię wykresy moich rachunków realnych.

    OdpowiedzUsuń