czwartek, 24 czerwca 2010

Real i Demo

Wczorajsze wybicie dołem okazało się fałszywe, jednak nie straciłem na tej transakcji tylko zyskałem 50zł dzięki przestawieniu SL na punkt wejścia plus parę pips zysku. Zysk niewielki ale zawsze zysk.

Zauważyłem ciekawą zależność pomiędzy graniem na demo a graniem na rachunku forex realnym. Mianowicie chodzi o styl grania. Cała procedura wygląda mniej więcej tak. Gracz forex testuje rachunek demo, niekiedy przez parę miesięcy układa swój system, z czasem zauważa że zaczyna mu przynosić więcej zysku niż strat - ogólnie jest na plus. Jeżeli system przynosi zyski to czemu by nie przenieść się na konto realne? (tak myśli młody człowiek).

Przeniesienie na rachunek realny w forex (możecie w to wierzyć lub nie) naprawdę wywołuje inne emocje niż rachunek demo. Nawet największa osoba wyprana z uczuć poczuje takie emocje jak niepokój czy nadzieję grając na forex real. Co się dzieje grając na świeżo upieczonym rachunku realnym? A no zaczynamy grać ale nie stosujemy się do swojego systemu który przynosił nam zyski na rachunku demo, co ciekawe dobrze wiemy o tym że nie gramy własnym systemem i mówimy sobie że następne zagranie będzie tym według systemu ale nic takiego się nie dzieje. Wymyślamy inne strategie w głowie (nigdy nie przetestowane przez nas osobiście) i tracimy według nich.

Gdy się orientujemy świadomie że coś jest nie tak zazwyczaj rachunek jest mocno zmasakrowany i ciężko odzyskać wpłacone pieniądze. Jaki jest mechanizm z punktu psychologicznego takiego postępowania? Tego nie potrafię określić wiem jedynie że takie coś występuje i nie jest to dobrym objawem. Dla wielu może się to wydać głupie i niewiarygodnie jak można na demo zarabiać swoim systemem a grając na real rezygnować z tego systemu i miotając się jak żyd po pustym sklepie. Ja też tego nie rozumiem jednak jestem świadomy takiego obrotu sprawy.

Każdemu prędzej czy później przydarzy się taka sytuacja dlatego ważne jest się w miarę szybko opanować i stosować do zasad które statystycznie są skuteczniejsze.

1 komentarz:

  1. Nigdy nie grałem na FX, ale słyszałem, że jest istotna różnica między zasadą ustalania kursu na FX i kontraktach np. na GPW. Mam na myśli to, że cena kontraktów na GPW wynika z faktycznie zawartych transakcji, a cena na FX jest w pewnym sensie teoretyczna (wynika z ofert, a nie transakcji), tzn. transakcja po danym kursie może nie zostać zawarta. Czy przypadkiem ta specyfika FX nie jest powodem innego zachowania się systemu w realu i na demo?
    Tadek

    OdpowiedzUsuń