środa, 20 października 2010

Cz 4 - jak zarobiłem 500zł na "geju"

To już ostatnia część w październiku z serii jak zarobić na "geju" 500 zł. Wczoraj ugrałem na walucie gbp/jpy całe 49,72zł co daje w sumie ponad 536,49 zł. (348 zł + 69,34 zł + 69,43 zł i wczorajsze 49,72 zł). Niby kwoty nieduże ale efekt końcowy osiągnięty.A teraz ciekawostka, moje pierwsze zlecenie na spadki w tej zabawie otworzyłem 07-października o godzinie 06:26 po cenie 131,46. Gdybym miał większego stopa na początku to pozycja do dziś by żyła i przyniosła by zysków "papierowych" 2443 zł ale wycinało mi pozycje na Stop Loss i musiałem się zadowolić małymi kwotami rzędu 60 zł. W tym przypadku można łatwo zauważyć jaki dochód mogą osiągnąć ludzie którzy często kupują i sprzedają (536 zł minus spreed) zamiast kupić i trzymać się trendu przez miesiąc i dłużej (2443 zł minus swap).



Na tej parze nadal widzę potencjał na spadki, poobserwuje funta do jena i zobaczę jak zamknie się świeca tygodniowa. Może w końcu uda mi się wbić w trend.

Teraz trochę o moich akcjach Synthos. Wczoraj ktoś z dużą ilością pieniędzy położył swoją łapę na gotówce sporej ilości inwestorów. Patrzcie na wykres.
Ostatnia świeca z bardzo dużym cieniem, akurat taki cień starczył aby zamknąć pozycje tym co mieli ustawione Stop Loss na najbliższym wsparciu. Jaki był cel tego zagrania? Dokładnie nie wiem jaka jest zasada działania tego mechanizmu (jestem w trakcie dowiadywania się) ale podejrzewam że chodzi o coś takiego. Ktoś kto już posiada sporą ilość akcji widzi że są nadal duże perspektywy. Postanawia trochę więcej zarobić. Sprzedaje duży pakiet swoich akcji aby "potrząsnąć" kursem. Kurs spada i uaktywnia Stop Lossy dużej ilości inwestorów na oporach, po dojściu do oporów i stop loss inwestorów spadki zaczynają się lawinowo bo zlecenia sprzedaży zostały uruchomione tym co mieli bliskiego stopa. Po jakimś czasie (niecałe 15 minut) ten sam inwestor który sprzedał akcje aby "potrząsnąć" kursem odkupuje po dużo tańszej cenie a że jego ilość odkupowanych akcji jest większa niż sprzedanych przed momentem cena się stabilizuje i wędruje powyżej poprzedniego oporu. Ja posiadam pakiet tylko stu akcji więc mogłem sobie pozwolić na dużo większy SL i cień mnie nie ruszył. Na chwilę obecną taka jest moja teoria, jak się dowiem czegoś więcej to napiszę w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz