wtorek, 13 lipca 2010

Czy wiesz że...

Najprostszy system jest najlepszy, nawet system składający się z jednej średniej może być skuteczniejszy od całej masy innych systemów na rynku finansowym. Kiedyś czytałem o systemie bodajże na blogu bossa, dotyczył on GPW ale sądzę że także można go zastosować na forex. System opierał się o rzut monetą, gdy wypadał orzeł była zajmowana pozycja długa gdy wypadała reszka była zajmowana pozycja krótka. Ten sposób jednak dawał marne efekty. Autor zaczął stosować SL na poziomie 100 pkt tzn. że jeżeli przy wartośći 2350 wypadła by reszka sygnalizująca grę na spadki Stop Loss był by umieszczony na wartości 2450 pkt. Z tej drobnej modyfikacji zyski wzrosły kilkukrotnie (brak było dłuższych inwestycji w stratne pozycje - odrazy były zamykane).

Chciałem tym sposobem uświadomić że nie trzeba daleko szukać i kombinować aby mieć skuteczny system - człowiek niepotrzebnie sobie komplikuje proste rzeczy.

W piątek oznajmiłem że mam dwie pozycje Long na Eur/USD na łączną wartość 0,3 lota. Dziś rano przeczytałem że instytucje finansowe niespodziewanie zmienili Portugalii rayting na bardziej pozytywny. W wyniku czego autor artykułu napisał że eur/usd zaczyna tracić na wartości i rzeczywiście ED zaczął tracić ale tylko 100 pips a w dodatku w tym momencie cena jest powyżej niż była przed napisaniem artykułu. Teraz niech każdy sobie zada pytanie czy warto się słuchać analityków czy może zacząć korzystać ze swojego mózgu?

PS. Teraz o 16:03 zakupiłem kolejnego longa na ed za 0,5 lota

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz