wtorek, 14 czerwca 2011

RGR jako formacja kontynuacji trendu

Na ostatnim szkoleniu (o którym pisałem 27 kwietnia) jeden prowadzący mówił o koncepcji RGR jako kontynuacji trendu. Pomyślałem że będą to jakieś nudy i że się nie zna bo RGR oznacza odwrócenie trendu, pozatym co można więcej powiedzieć o RGR jak już wszystko jest napisane o tym w necie - no i się pomyliłem z moim osądem. Szczegół tkwi na innym spojrzeniu na RGR - każdy jak widzi tą formację to nastawia się na spadki a formacja ta równie dobrze może zwiastować kontynuację trendu.  Metoda jest prosta.

Na rysunku (który pożyczyłem z wikipedii) widać cykle fall elliotta - każdy pewnie się z nim zetknął. Na rysunku zaznaczyłem formację RGR na czerwono oraz odwrotne RGR (ORGR) na zielono. W metodzie tej chodzi oto aby podczas wzrostów (hossy) grać na wzrosty czyli na odwrotne RGR a podczas spadków (bessy) grać na klasyczne RGR. Czemu akurat tak? Ponieważ gdy mamy hossę odwrotne RGR jest zgodne z trendem ponadto większy ruch można zgarnąć z rynku. Gdy mamy bessę klasyczne RGR jest zgodne z trendem i większy ruch zgarniemy grając podczas bessy na klasyczne RGR.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz